Co do zmiany realizowanego programu sygnalizacji w czasie pracy sterownika - nie mogę się zgodzić, że wprowadza to niepotrzebne zamieszanie. To polscy kierowcy przyzwyczaili się (celują w tym zwłaszcza kierowcy autobusów), że jak widzą czerwone na kierunku poprzecznym, już ruszają bo wiedzą, że za chwilę zapali się zielone.
Wymiana programów sygnalizacji w trakcie pracy sterownika jest normalną strategią sterowania stosowaną na całym świecie. Jeśli tylko zmiana programu jest wykonana zgodnie z regułami sztuki (oczywiście podstawą jest bezpieczeństwo) to nie widzę w tym nic groźnego ani zamieszającego. Kiedyś (np. w SSU o ile pamiętam) była możliwość zdefiniowania max. 4 programów sygnalizacji na różne pory dnia, przełączanych zegarem.
Skoro technika idzie do przodu nie widzę powodu, aby korzystać z 10 czy 20 programów przełączanych na podstawie chwilowych pomiarów ruchu. Oczywiście programy te nie powinny być przełączane częściej niż np. co 15 minut aby nagle nie okazało się, że co cykl lub dwa sterownik zmienia program sygnalizacji - co często kończy się np. utratą koordynacji.