Witam serdecznie
ja tylko w kwestii technicznej odnośnie zależności wyniku pomiaru od kąta ustawienia FR.
Zgodnie z tym co Lucyfer napisał względny błąd pomiaru prędkości przez FR jest zależny od cosinusa kątą ustawienia FR w stosunku do kierunku poruszającego się pojazdu. Kąt ten powinien wynosić 22.5 stopnia - zgodnie z warunkami pracy FR. Tak więc FR mierzy (z wykorzystaniem efektu Dopplera) prędkość pojazdu (Vo) a następnie wartość tą dzieli przez cos(22.5) (bo tak ma być ustawiony FR) co daje wynik pomiaru (V). Jeżeli teraz ustawi się FR pod mniejszym kątem (w skrajnym położeniu będzie to 0 stopni) to wartość zmierzona Vo będzie proporcjonalnie większa (w skrajnym przypadku o 1/cos(22.5)). Tak więc w skrajnym przypadku - dla 0 stopni błąd względny będzie wynosił ok. 8.23 %, co oznacza, że dla prędkości zmierzonej V=41 km/h oraz ustawienia FR równolegle do kierunku ruchu pojazdu rzeczywista jego prędkość wynosiła ok. V=37.87 km/h.
Mam nadzieję, że nie zniechęciłem Was za bardzo do trygonometrii
Zdróweczko
Ryba