Witam !
Z cenami bywa różnie. Bo różne roboty budowlane są gdzieś pochowane w ramach coś za coś - gdy mamy do czynienia z poprawianiem remontów czy przebudowy. Inwestycja na 580 z wyjątkiem odcinków przy rondach i rondami ( gdzie wykonano nową podbudowę ) winna być zakwalifikowana do remontu .
Na prawie całej długości za podbudowę służy jedynie stary bruk z "umownie trwałą - jako wieloletnią, podbudową" mimo, że miejscami, to tylko żużel z kotłowni. Na zachodzie mamy do czynienia z wieloma komunistycznymi decyzjami układania dywaników asfaltowych na drogach o nawierzchni poniemieckiego bruku ( szczególnie z okresu powodzi 67r. ) . Drogi te mimo dobrej jakości asfaltu i dobrej jakości brukowanych jezdni "nie wytrzymują po razem nawet jednej zimy" .
Teraz niestety też podejmowane są takie decyzje (np. we Wrocławiu ) między takie nawierzchnie kładzie się siatki stalowe zalewa je asfaltem płynnym dla uszczelnienia podłoża , i dalej pokrywa się takie drogi asfaltobetonem. Muszą być takie roboty wykonane z najwyższą starannością.
I we Wrocławiu są - to przyznaję. Np. nie ma mowy o laniu asfaltu w deszcz! Mimo deklaracji wykonawcy i projektanta ; nie wierzę by nawet taka (dobrze zrobiona ) nawierzchnia wytrzymała bez uszkodzeń więcej jak 3-4 lata .Monitoring jest prowadzony. Ale to pozwoli przez kilka lat nie budować nowej drogi. I pewnie tak myśleli w waszej MDDW. Nie przewidzieli jednak partactwa i lekceważenia PN, a może nie chcieli widzieć.
Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2009-01-25 11:11 przez aniołek.