szafir napisał(a):
>
> Lucyferku, chyba zafunduję Ci denka od butelek (oczywiście
> żaroodporne
), nadal możesz swoją wanną pomykać na całym
> odcinku, w obie strony 100km/h, ograniczenie 70km/h dotyczy
> samochodów ciężarowych, zerknij na tabliczkę pod ograniczeniem.
>
Szafirku, mea culpa, nie uaktualniłem postu. Rzeczywiście, teraz tam są tabliczki, pierwszym razem albo jeszcze ich nie załozyli*) albo ich rzeczywiście nie dojrzałem, bo jechałem tam w nocy przy kiepskiej pogodzie. Pomykam tam nawet 110, bo według GPS szybkościomierze mi zawyżają o 10 km/h
Natomiast muszę się dokładnie przyjrzeć, czy tam nie ma pułapek. Poprzednio bezwzględne ograniczenie prędkości obowiązywało przy przejściu dla pieszych w Jawczycach. Nie pamiętam, czy na skutek zmiany oznakowania (tabliczki) teraz tam jest 100 km/h, czy po prostu znak przed przejściem nie ma tabliczki i jest dla wszystkich 70 km/h. Z kolei w stronę Ożarowa może być pułapka z tablicą terenu zabudowanego, która już poprzednio była mocniej odsunięta od drogi, niż znaki ograniczenia prędkości i wcale się nie rzucała w oczy. Też muszę zobaczyć, jak to jest, bo może się okazać, że jeżeli znak ograniczenia stoi pół metra przed tablicą to od niej i tak jest 50/60 km/h.
Jakbyś tam był pierwszy (są duże szanse), to napisz.
*) Kiedyś u mnie w gminie stawiali nowe znaki na 580tce. Szczęka mi opadła, bo miały być zakazy wyprzedzania na skrzyżowaniach, a pojawiły się znaki "odwolania wszelkich ograniczeń". Zacząłem dzwonić i sprawdzać, co jest grane. W końcu uzyskałem ciekawą odpowiedź - termin realizacji nowego oznakowania upływal za 3 tygodnie. W magazynach nie było właściwych znaków (ostatecznie okazało się, że ustawili 50 km/h, co teraz nie ma większego sensu), więc "mnietki od słupków" stawiali znaki "neutralne". Pytanie dlaczego je w ogóle stawiali? Ano po to, że goły słupek to nie słupek ze znakiem, a papiery się musiały zgadzać. Więc w ten sposób był "slupek ze znakiem sztuk jeden"
One good turn deserves another