Powetrzem uruchamia się również średnie i duże
> silniki kolejowe. Jedynie to najmniejsze startują rozrusznikiem
> elektrycznym.
Hmm,no tu był troche polemizował chyba ,że nie tylko o Polskę sie rozchodzi.Wszystkie lokomotywy produkcji polskiej i rosyjskiej(radzieckiej) jakie są eksploatowane w polsce,mają rozruch elektryczny.Dokładnie wyglada to tak ,że nie ma tam rozrusznika,a do rozruchu wykorzystywany jest obwód rozruchowy prądnicy głównej.Wiekszośc lokomotyw dużej mocy posiada tzw.przekładnie elektryczną ,w duzym uproszczeniu silnik spalinowy napędza pradnicę i ta przekazuje prąd na silniki elektryczne umiesszczone bezposrednio na zestawach kołowych.w momencie uruchamiania silnika prad z baterii zasila uzwojenie rozruchowe i przez moment prądnica głowna pracuje jak silnik.Rozwiazanie to jest stosowane w lokomotywach dużej mocy.W średnich i małych z przekładnią hydrauliczną lub hydro-mechaniczną znajduje się klasyczny rozrusznik.
Possdroofka
Waluś