Nie mogę się wypowiedzieć jako posiadacz takiej instalacji, ale często jeżdżę taksówkami w nią wyposażoną.
Minimalny zapach gazu zdarza się dosyć często, ale jeżeli zapach jest nieco silniejszy, niż minimalny, proponowałbym szybkie sprawdzenie instalacji, bo to może być niebezpieczne. Szczególnie, jeżeli pojazd jest/bywa garażowany. Ponieważ propan butan jest cięższy od powietrza, gromadzi się przy podłodze, a jeżeli w garażu jest kanał, to w nim. Czym to grozi, nie muszę mówić. Przepisy zresztą wymagają, aby garaż, w ktorym znajduje się pojazd z instalacją LPG, były wentylowane na poziomie podłogi. Z kolei do wielu garaży podziemnych nie są wpuszczane auta z LPG - właśnie z tego względu.
Co do opinii o LPG, słyszałem różne. Na pewno bezsprzecznie jazda jest tańsza. Natomiast istnieje przekonanie, że że LPG wpływa ujemnie na trwałość silnika. Chociaż mam w rodzinie auto z LPG, które ma już ponad 300 tkm i jeździ bezawaryjnie. Słyszałem też, że silnik jest wtedy słabszy. Ucziwie mówiąc, nie wyczuwałem różnicy gdy znajomy przełączał między benzyną a gazem - może nieco zmienia się charakterystyka silnika, ale przy ponad 3 litrowym fortepianie spadek mocy nie był wyczuwalny.
One good turn deserves another